Infhaighteacht
Am téarma, Oscailte Anois
Infhaighteacht
Am téarma, Oscailte Anois
Sector
Bunscoileanna
Dáta
21-06-24 go 20-06-25
Am staidéir
4 uair an chloig
Sprioclucht féachana
Múinteoirí bunscoile (ranganna 3 go 6 go príomha). Tá fáilte roimh mhúinteoirí iar-bhunscoile freisin.
Áiteanna
Gan teorainn
Soláthraítear leis an gcúrsa an-idirghníomhach seo réamheolas do mhúinteoirí ar chódú agus ar smaointeoireacht ríomhaireachtúil, treoir céim ar chéim maidir le Scratch a úsáid agus rochtain ar réimse fairsing acmhainní ar líne agus smaointe ceachta do mhúinteoirí bunscoile agus iar-bhunscoile araon.
Feidhmchlár saor in aisce is ea Scratch trínar féidir le húsáideoirí a gcuid scéalta, gearrthóg beochana agus cluichí idirghníomhacha féin a chruthú agus a roinnt. Tá leagan Gaeilge ar fáil, chomh maith leis an leagan Béarla, agus is teanga ríomhchláraithe é atá éasca le húsáid, agus is bealach iontach é chun tús a chur le do thuras códúcháin.
Tá fáilte ar ais roimh rannpháirtithe a rinne ár gcúrsa ‘Scratch for Learning’ roimhe seo. Tabhair faoi deara, le do thoil, go bhfuil ábhar an dá chúrsa seo mar an gcéanna.
Sa chúrsa seo, cuirfear ar chumas na rannpháirtithe:
Cuimsítear sa chúrsa seo ceachtanna idirghníomhacha, ranganna teagaisc ar Scratch, fóraim phlé agus tasc ag úsáid Scratch.
Tá ceithre mhodúl sa chúrsa mar a leanas:
Modúl 1 – Réamheolas maidir le Códú agus Smaointeoireacht Ríomhaireachtúil
Soláthraítear sa mhodúl seo forléargas ar an gcódú agus mínítear na ceithre réimse den smaointeoireacht ríomhaireachtúil agus conas is féidir iad a úsáid sa churaclam ar fad. Tabharfar eolas do rannpháirtithe ar réimse leathan uirlisí agus acmhainní códaithe.
Modúl 2 – Scratch Coding
Tugtar réamheolas sa mhodúl seo ar bhunghnéithe Scratch agus tugtar forléargas ar acmhainní Scratch. Déanfaidh na rannpháirtithe turgnamh ar fheidhmeanna Scratch agus cuirfidh siad tús lena gcéad tionscadal Scratch a chruthú.
Modúl 3 – Scratch sa Seomra Ranga
Sa mhodúl seo, forbraítear scileanna Scratch tuilleadh agus foghlaimíonn rannpháirtithe conas tionscadal Scratch a chur in eagar.
Déanfaidh na rannpháirtithe iniúchadh freisin ar úsáidí Scratch sa churaclam agus forbróidh siad a dtionscadal Scratch féin, a roinnfear i Modúl 4.
Modúl 4 – Pleanáil le haghaidh Scratch
Díríonn an modúl seo ar phleanáil chun úsáid éifeachtach a bhaint as Scratch sa seomra ranga. Déanfaidh na rannpháirtithe iniúchadh ar conas Scratch a chomhtháthú ina dteagasc agus athbhreithneoidh siad ról Scratch sa mheasúnú.
Mar thasc an chúrsa deiridh,beidh ar na rannpháirtithe nasc lena dtionscadal Scratch féin a roinnt.
Réamhriachtanais: Scileanna TFC meánleibhéil. Bogfaidh rannpháirtithe idir fuinneoga brabhsálaí, ag leanúint tascanna i bhfuinneog amháin chun tionscadail Scratch a chruthú i gceann eile. Beidh taithí roimh ré ar pháirt a ghlacadh i gcúrsa ar líne, cur le fóram díospóireachta ar líne agus comhaid a uaslódáil nó a íoslódáil ina bhuntáiste.
Riachtanais Theicniúla: Ceangal láidir leathanbhanda idirlín agus ríomhaire glúine, pc deisce nó táibléad (a bhfuil an leagan is déanaí de Chrome, Firefox nó Safarí suiteáilte air). Ní mór do rannpháirtithe na bogearraí saor in aisce a íoslódáil, Scratch 3.0.
Bronnfar teastas cúrsa ar an té a chríochnaíonn an cúrsa seo.
B’fhéidir go mbeifeá in ann an cúrsa seo a chur san áireamh mar uaireanta Pháirc an Chrócaigh, le cead bhainistíocht na scoile, go háirithe i dtaca le deich gcinn d’uaireanta an chloig ‘Pháirc an Chrócaigh’ a mbeadh cead iad a úsáid ar bhonn aonair nó i ngrúpaí beaga (Ciorclán 0042/2016 Bunscoile agus Ciorclán 045/2016 Iar-Bhunscoile).
Tráchtanna ó iar-rannpháirtithe
“Éasca a thuiscint. Mínithe soiléire ar conas rudaí a dhéanamh. Go leor samplaí praiticiúla chun tionscadail a bhunú orthu. Aiseolas maith tráthúil.”
“Sílim go leagann an ríomhtheagascóir atmaisféar dearfach don chúrsa seo ón tús.
Rinne mé cúrsaí ar líne cheana agus sílim go raibh an ceann seo níos suaimhní agus níos tacúla. Cuireadh an t-ábhar i láthair go maith agus ní raibh sé ró-iomarcach.”
“[Bhí mé] ábalta na bealaí inar féidir Scratch a úsáid mar uirlis fhaisnéiseach ach mar uirlis mheasúnaithe chomh maith a fheiceáil.”
“Cúrsa an-struchtúrtha ina bhfuil eolas ábhartha, nua agus úsáideach, ina dtugtar léargais ar an ábhar, agus deis le bheith páirteach le múinteoirí eile san fhóram díospóireachta.”
“Bhí samplaí cruthaitheacha ann maidir le conas Scratch a chuimsiú sa teagasc laethúil – mar shampla, daltaí ag cruthú tráth na gceist dá gcuid féin a bhféadfadh daltaí eile é a úsáid. Chomh maith leis sin is féidir Scratch a úsáid i ngach cineál ranga idir daltaí an-acadúla agus daltaí tacaíochta foghlama.”
An bhfuil sonraí do chuntais Scoilnet ligthe i ndearmad agat?
Níl cuntas ar bith agat? Cláraigh ar leathanach Cláraithe an Chuntais Scoilnet.
Clárú Na Nuachtlitreach
Sign-upTo subscribe to our email Newsletter, please fill in the details below.