Skip to main content

Tá Intleacht Shaorga (IS) tagtha chun cinn i ngach leibhéal den oideachas. Rinne IS san oideachas (AIEd), tagairt do raon leathan córas agus uirlisí a dhéanann aithris ar éirim dhaonna agus a fhreastalaíonn ar chuspóirí éagsúla oideachais, amhail cúntóirí teagaisc, uirlisí um chruthú cúrsaí, botaí comhrá, giniúint íomhá agus físeán, fuaim, taighde, beochan, téacs-go teanga, cuir i láthair, etc. Tá tuiscint ar thuairimí múinteoirí faoi AIEd riachtanach chun é a chomhtháthú go héifeachtach sa chóras oideachais.   

Is forbhreathnú é an suirbhé reatha ar AIEd ar úsáid na múinteoirí as IS agus scrúdaítear ann conas is féidir le IS tacú go héifeachtach leis an teagasc. Arna stiúradh ó Lárionad um Idirlín Níos Sábháilte na Gréige de FORTH i gcomhar leis na Láronaid um Idirlín Níos Sábháilte san Ungáir, in Éirinn, sa Laitvia, agus san Airméin, agus le tacaíocht ó Líonra Eorpach na Lárionad um Idirlín Níos Sábháilte, Insafe, is iarracht shuntasach idirnáisiúnta é. Rinneadh an staidéar idir Deireadh Fómhair 2023 agus Márta 2024 agus rinneadh é trí cheistneoir ar líne agus mheall sé 1754 freagra ó gach tír rannpháirteach. Cuireadh gach ceist agus freagra sa cheistneoir ar fáil i dteanga náisiúnta gach tíre chun an leibhéal soiléireachta agus tuisceana uasta a áirithiú do gach rannpháirtí.   

Roinneadh an ceistneoir ina thrí chuid téamacha. Dhírigh an chéad cheann ar fhaisnéis dhéimeagrafach a bhailiú faoi na hoideoirí, lena n-áirítear a dtaithí, na gráid a mhúineann siad agus a n-áiteanna cónaithe. Rinneadh sa dara cuid den cheistneoir iniúchadh ar thírdhreach reatha AIEd. Fiafraíodh d’oideoirí faoina gcomhtháthú uirlisí IS isteach ina gcleachtais teagaisc agus faoina leibhéil chompord aonair le teicneolaíochtaí IS. Rinneadh sa chuid seo freisin iniúchadh ar na tairbhí braite a bhaineann le IS chun eispéiris teagaisc agus foghlama a fheabhsú, agus ar na dúshláin agus na bacainní atá roimh oideoirí. Ar deireadh, díríodh sa tríú cuid ar thodhchaí AIEd agus an bhféadfaí an teagasc agus an fhoghlaim a athrú ó bhonn mar gheall uirthi.   

Is iad seo a leanas príomhthorthaí an tsuirbhé:   

  • Tuiscint agus Úsáid Reatha: Tuairiscíonn oideoirí i bhformhór na dtíortha a ndearnadh suirbhé orthu tuiscint dhaingean ar theicneolaíocht IS agus admhaíonn siad na rioscaí a d’fhéadfadh a bheith ann. Deir formhór na n-oideoirí as an nGréig, as Éirinn agus as an Airméin go n-úsáideann siad uirlisí IS san áit a n-úsáidtear SI sa próiseas oideachais. Úsáidtear AIEd go príomha le haghaidh tacaíochta d’oideoirí agus, oiliúint don Ghréig, don Ungáir, d’Éirinn agus don Laitvia agus freisin chun páirt a thabhairt do scoláirí sa seomra ranga, le húsáid íosta i bhfeidhmeanna riaracháin agus chun dul níos doimhne sa cheacht agus le siamsaíocht a chur ar fáil do scoláirí (An Airméin). Maidir le húsáid na scoláirí, tugann oideoirí le fios go mbaineann scoláirí úsáid as IS go príomha chun a n-ualach oibre acadúil a bhainistiú, mar obair bhaile a dhéanamh gan stró. Taobh amuigh den scoil, tuairiscíonn oideoirí go n-úsáideann scolairí uirlisí IS go príomha chun críocha siamsaíochta sa Ghréig, san Ungáir, in Éirinn, sa Laitvia agus san Airméin. Cuireann oideachasóirí imní in iúl freisin faoin tionchar atá ag IS ar smaointeoireacht chriticiúil a chothú agus ar nochtadh na scoláirí do shonraí claonta do na tíortha thuasluaite go léir.   
  • Rioscaí: Ag féachaint an bhfuil siad eolach ar na rioscaí a bhaineann leis an teicneolaíocht seo do scoláirí, ar fud na dtíortha ar fad, is cosúil go bhfuil an chuid is mó d’oideoirí ar an eolas faoi na rioscaí agus go n-ardaíonn siad imní eiticiúil. Maidir le rioscaí sonracha, i ngach tír is é an príomhriosca a aithníodh ná claonadh na scoláirí muinín a bheith acu as an eolas a fhaigheann siad gan smaoineamh criticiúil a chur i bhfeidhm. Ina dhiaidh sin, nochtar scoláirí d’ábhar atá claonta, mícheart nó díobhálach. Tugann oideoirí as an nGréig, as an Ungáir, as Éirinn agus as an Airméin aird freisin ar an bhfíric go n-úsáideann scoláirí IS chun ábhar a chruthú agus ansin a roinnt (e.g. grianghraif, físeáin) ar cuireadh isteach air roimhe seo le huirlisí IS, rud a chuimsíonn ar ndóigh ceist na húsáide eitice de IS. Ina theannta sin, tá imní ar oideoirí as Éirinn go nochtar scoláirí d’ábhar atá claonta, mícheart nó díobhálach. Tríd is tríd, aontaíonn formhór na n-oideoirí a úsáideann na córais sin go bhfuil meicníochtaí i bhfeidhm chun a áirithiú go ndéantar sonraí pearsanta agus íogaire a chosaint i gceart.   
  • Tairbhí: De réir ár suirbhé, creideann oideoirí d’aon ghuth gurb é ceann de na héifeachtaí dearfacha a bheidh ag IS sa todhchaí ná an cumas tacú le hobair oideoirí. Tionchar dearfach eile a thuarann siad ná an cumas eispéiris foghlama phearsantaithe a éascú do scoláirí. Ina theannta sin, creideann formhór na múinteoirí go laghdóidh IS a gcuid tascanna riaracháin, rud a ligeann dóibh níos mó ama a infheistiú i dteagasc agus i meantóireacht scoláirí.   
  • Ábhair Imní agus Ceisteanna Eiticiúla: In ainneoin a n-dóchas, cuireann oideoirí ar fud na dtíortha ar fad imní shuntasach in iúl faoi thionchar IS ar smaointeoireacht chriticiúil a chothú (an Ghréig 63%, an Ungáir 64%, Éire 70%, an Laitvia 76%, agus an Airméin 46%) agus ardaíonn siad imní eiticiúil faoi mhí-úsáid fhéideartha IS agus nochtadh na scoláirí d’fhaisnéis atá claonta agus míchuí. Mar sin, leagann oideoirí béim ar an ngá atá le forbairt ghairmiúil chun a gcuid eolais agus scileanna a fheabhsú, trí sheimineáir oiliúna, ceardlanna, agus sainchúrsaí ar líne chun IS a chomhtháthú go héifeachtach ina gcleachtais teagaisc (an Ghréig 88%, an Ungáir 67%, Éire 99%, an Laitvia 80% , agus an Airméin 89%).   
  • Anailís Sonraí na Gréige: Léiríonn anailís níos doimhne ar shonraí na Gréige gur mó an seans go mbeadh oideoirí níos óige eolach ó thaobh na teicneolaíochta de agus go mbeadh taithí acu ar uirlisí IS. Bíonn tionchar ag inscne freisin ar an eolas atá ag daoine ar an teicneolaíocht, agus bíonn oideoirí fireanna níos eolaí ar uirlisí teicneolaíochta, agus bíonn oideoirí baineanna níos trialaí le huirlisí AIEd.   

Tríd is tríd, léiríonn na torthaí dóchas aireach i measc oideoirí maidir le comhtháthú IS san oideachas. Tá éileamh soiléir ar fhorbairt ghairmiúil spriocdhírithe chun aghaidh a thabhairt ar a n-imní agus chun a gcuid scileanna a fheabhsú maidir le húsáid éifeachtach a bhaint as uirlisí IS.    

Clárú Na Nuachtlitreach

Sign-up
Logo

To subscribe to our email Newsletter, please fill in the details below.